Sameie Siri står med telefonen og administrere et nytt utbyggingsprosjekt gjennom SmartOrg.

Sømløs

Boligbygging

Med SmartOrg er det enklere enn noen gang å etablere sameier og velforeninger. 

Bilde av en hånd med en telefon hvor flere ikoner kommer opp

Boligetablering, gjort enkelt

Når man skal seksjonere og etablere eierseksjonssameier er det mange regler og prosedyrer man bør sette seg inn i.

Seksjonering og etablering gjort på riktig måte kan sørge for en økt trygghet for eventuelle kjøpere. Derfor er det viktig å ha riktig partner når denne jobben skal gjøres.

Plattformen vår er bygget for å kvalitetssikre, forenkle og automatisere en rekke av de pålagte praktiske oppgavene knyttet til eiendomsutvikling av boligområder.

Derfor kan vi ta hånd om seksjonering og etablering av sameier til en rimeligere kostnad enn tradisjonelle forvaltningsbyrå og boligbyggerlag

Seksjonering og etablering

I planleggingsfasen ordner vi alt det praktiske knyttet til seksjonering og etablering av sameiene. Mer spesifikt ordner vi:

Vedtekter
Vi har standardiserte vedtekter bygget på eierseksjonsloven. Disse flettes enkelt med informasjonen til det nye sameiet, og vi kan legge til egne paragrafer som er tilpasset dem.

Seksjonering
Gjennom et samarbeid med advokater og eiendomsmeglere kan vi håndtere alt knyttet til seksjonering fra A til Å. Seksjoneringen glir sømløst over i etablering av sameiet.

Etablering av sameier
Vi ordner med alt det formelle knyttet til registrering av sameiene i Brønnøysundregisteret gjennom vår integrasjon. Vi hjelper også sameiene i gang med forslag til budsjett, etablering av konto, maler til møter og dokumenter for internkontroll.

 

Onboarding og forretningsførsel

Når et sameie etableres oppretter vi en bruker i SmartOrg plattformen. Når enheter selges legger vi fortløpende til de nye eierne i plattformen og gir dem en gjennomgang av hvordan plattformen brukes. Dette sikrer en rask overføring av løpende kostnader fra utbygger til de nye kjøperne.

Plattformen vil deretter løse de fleste oppgaver som spesielt mindre sameier (6-20) har knyttet til forretningsførsel.

Du kan lese mer om funksjonene i sameiet her:

Lurer du på noe?

Har du spørsmål, innspill eller kommentarer? Legg dem igjen her

6 + 2 =

Sømløs

Boligbygging

Med SmartOrg er det enklere enn noen gang å etablere sameier og velforeninger. Vi fikser vedtekter, etablering og sikrer en god overgang for de nye kjøperne.

Sameie Siri står med telefonen og administrere et nytt utbyggingsprosjekt gjennom SmartOrg.
Bilde av en hånd med en telefon hvor flere ikoner kommer opp

Boligetablering, gjort enkelt

Når man skal seksjonere og etablere eierseksjonssameier er det mange regler og prosedyrer man bør sette seg inn i.

Seksjonering og etablering gjort på riktig måte kan sørge for en økt trygghet for eventuelle kjøpere. Derfor er det viktig å ha riktig partner når denne jobben skal gjøres.

Plattformen vår er bygget for å kvalitetssikre, forenkle og automatisere en rekke av de pålagte praktiske oppgavene knyttet til eiendomsutvikling av boligområder.

Derfor kan vi ta hånd om seksjonering og etablering av sameier til en rimeligere kostnad enn tradisjonelle forvaltningsbyrå og boligbyggerlag.

Seksjonering og etablering

I planleggingsfasen ordner vi alt det praktiske knyttet til seksjonering og etablering av sameiene. Mer spesifikt ordner vi:

Vedtekter
Vi har standardiserte vedtekter bygget på eierseksjonsloven. Disse flettes enkelt med informasjonen til det nye sameiet, og vi kan legge til egne paragrafer som er tilpasset dem.

Seksjonering
Gjennom et samarbeid med advokater og eiendomsmeglere kan vi håndtere alt knyttet til seksjonering fra A til Å. Seksjoneringen glir sømløst over i etablering av sameiet.

Etablering av sameier
Vi ordner med alt det formelle knyttet til registrering av sameiene i Brønnøysundregisteret gjennom vår integrasjon. Vi hjelper også sameiene i gang med forslag til budsjett, etablering av konto, maler til møter og dokumenter for internkontroll.

Onboarding og forretningsførsel

Når et sameie etableres oppretter vi en bruker i SmartOrg plattformen. Når enheter selges legger vi fortløpende til de nye eierne i plattformen og gir dem en gjennomgang av hvordan plattformen brukes. Dette sikrer en rask overføring av løpende kostnader fra utbygger til de nye kjøperne.

Plattformen vil deretter løse de fleste oppgaver som spesielt mindre sameier (6-20) har knyttet til forretningsførsel.

Du kan lese mer om funksjonene i sameiet her:

Lurer du på noe?

Har du spørsmål, innspill eller kommentarer? Legg dem igjen her

11 + 14 =