SmartOrg PLUSS i praksis: Grimstad løpeklubb

Å håndtere økonomien for et sameie eller en forening kan være en omfattende oppgave som krever både tid og nøyaktighet. For å effektivisere og forenkle denne prosessen, tilbyr SmartOrg tjenesten SmartOrg PLUSS – designet for å avlaste og optimalisere økonomiske oppgaver. Dette omfatter alt fra forberedelse av bilag til betaling av regninger og avstemming av banktransaksjoner.

Med SmartOrg PLUSS får organisasjoner tilgang til ukentlig/månedlig regnskapskontroll og bankavstemming, som gir en kontinuerlig oversikt i økonomistyringen. Håndteringen av fakturaer og utbetalinger forenkles også, hvor SmartOrg tar hånd om prosessen fra registrering til betaling. Dette bidrar til en enklere økonomihåndtering, fri for manuelle oppgaver og unødvendige komplikasjoner.

SmartOrg PLUSS for Grimstad Løpeklubb

Utfordringer møtt av Grimstad Løpeklubb

Grimstad Løpeklubb ble startet av entusiaster for løping som først og fremst ville fokusere på å få til gode fellestreninger og deltakelse på løp i inn- og utland. Derfor ønsket klubben mest mulig enkel administrasjon og økonomistyring. Med vekst i antall medlemmer og aktiviteter så ble også den økonomiske styringen mer omfattende. Regnskapet bør avstemmes jevnlig, innbetaling av medlemskontingent og påmeldinger skal settes opp, følges opp og avstemmes, og fakturaer og utlegg skal bokføres og betales så raskt som mulig. Alt skal være riktig dokumentert for klubbens revisor. Tid som helst skulle vært brukt til å ha det sosialt og løpe.

Valget av SmartOrg PLUSS

Klubben var på utkikk etter en måte å redusere tidsbruken og å forenkle den økonomiske styringen, og valgte å gå over på SmartOrg PLUSS. Årsaken til overgangen var ikke bare de funksjonelle løsningene som lovet å forenkle økonomiske prosesser, men også muligheten for støtte og veiledning i overgangsprosessen. Dette var avgjørende for at de tok steget videre med SmartOrg PLUSS.

Erfaringer og resultater

Endringene Grimstad Løpeklubb opplevde etter å ha tatt i bruk SmartOrg PLUSS var merkbare. Kanskje det mest åpenbare var tidsbesparelsen. Tidligere administrative oppgaver i styret som ikke alltid ble fulgt opp jevnlig, ble nå utført mye mer effektivt og automatisert. Det frigjorde både tid og krefter til å skape mer verdi for klubbens medlemmer.

En annen positiv effekt var den forbedrede økonomiske oversikten klubben fikk. Med både det administrative og økonomiske på plass i portalen, var det ikke lenger nødvendig å forholde seg til nettbanken. Da ble det svært enkelt å få løpende oversikt og kontroll over klubbens regnskap og generelle drift. Både styret og klubben har nå løpende oppdatert oversikt over hvordan klubben ligger økonomisk mot det vedtatte budsjettet. Med færre administrative byrder for styret i klubben ble det mer tid til å fokusere på det som virkelig betyr noe for en løpeklubb, nemlig fellesskapet og lidenskapen for løping.

Grimstad Løpeklubbs erfaringer med SmartOrg PLUSS viser hvordan riktige verktøy kan forenkle hverdagen og bidra positivt, ikke bare til effektivitet, men også til klubbens sosiale dynamikk og samhold.

Hvorfor velge SmartOrg PLUSS?

Alt på ett sted: Med SmartOrg PLUSS trenger ikke foreningen eller sameiet å forholde seg direkte til nettbanken – alle nødvendige funksjoner for økonomi og administrasjon vil være samlet på ett sted i SmartOrg-portalen.

Fleksibel avtale uten bindingstid: SmartOrg PLUSS kommer med fleksible avtaler uten bindingstid, noe som tilbyr organisasjoner friheten til å tilpasse tjenesten etter behov.

Tilpassende priser: Med en prisstruktur basert på en prosentandel av de bokførte bilagene, gir dette en økonomisk fordelaktig løsning for organisasjoner av alle størrelser. Denne prissettingen sikrer at man får en omfattende økonomitjeneste uten å overskride budsjettet.

Hva koster det?

SmartOrg PLUSS tilbyr en variabel kostnadsmodell som passer organisasjonens behov.

💳 Kun 89,- pr mnd for månedlig avstemming og 150,- pr mnd for ukentlig avstemming.

🧮 Inntil 5% av bokførte bilag. Maks kr 20,- per bilag.
Gjelder inngående og utgående faktura, utlegg og andre manuelle bilag/bank eller balanse). Kontingent og produktinnbetalinger med kort/Vipps bokføres automatisk og har ingen bokføringskostnad.

Estimer din SmartOrg PLUSS pris

Fyll ut feltene under for å estimere de månedlige kostandene for organisasjonen. 

Estimer din pris

Verdier bør være månedlige estimater

Avstemmingsintervall

Merk at pris fra kalkulator kun er et prisestimat, og vil ikke nødvendigvis reflektere endelige priser.

Kom i gang med SmartOrg PLUSS

Ønsker du å at vi hjelper dere med økonomi og regnskap?